Przesąd przesąd goni. Zabobon depcze matce po piętach

W dzisiejszych czasach, to albo jesteś za, albo przeciw. No i prosta sprawa. Ci zaś którzy nie potrafią się określić wspomagają się w co niektórych sprawach. No, bo przecież jak się w czarnego kota wierzy, lustra przed zbiciem pilnie pilnuje, to pozostałe warto chociaż znać. 😃Zwłaszcza, że , to od babki prababki pochodzi. Choć czasem myślę, że to już teraz tak jak z tą zabawą: głuchy telefon-każdy dorabia swoje.

Tak więc, moje drogie i moi drodzy, przedstawiam zbiór TYLKO kilku WAŻNYCH NAJWAŻNIEJSZYCH matko-dziecięcych przesądów. 😆

1. Matko, która nosisz w sobie dziecko, pamiętaj abyś w chwili strachu nie dotknęła brzucha! Bowiem, w takim przypadku Twoje dziecko będzie miało pamiątkę: znamię.

Zdarzyło się, oj zdarzyło. Szczęście, że Młodego ominęło.

2. Przed urodzeniem dziecka nie waż się mu cokolwiek kupować. Nieszczęście murowane.

No i po co? Spokojnie zrobisz zakupy przez internet w szpitalu po porodzie 😂

3. Dręczy Cię zgaga w ciąży? Przygotuj się, Twój bobasek urodzi się obdarowany bujną czuprynką.

Mnie zgaga okropnie męczyła, a po Młodym konsekwencji nie było widać 😜

4. Matko droga tylko żeby nie przyszło Ci do głowy włosy sobie farbować! No chyba, że chcesz mieć rude dziecko.

Najlepsze!

5. Jeśli nie chcesz żeby Twoje dziecko miało krótki rozum, nie obcinam włosów!

Nie obciełam ale, to z powodu innego zabobonu (przed egzaminacyjnego😂)

6. Nie wpatruj się w ogień, bo dziecko urodzi się z plamami!

Mi mówili, że się posikam 😂

7. Nie wpatruj się na zające, dziecko urodzi się z zajęczą wargą.

Ekhem, to numer 1 w rankingu przesadyzmu!

8. Pod żadnym pozorem nie zajmuj się szyciem, bo dziecko owinie się powiną!

Nowa diagnoza 🙄 tego jeszcze nie słyszałam.

9. Planowałas się obzerac w ciąży? Waguj się! Dziecko urodzi się małe.

Ważył 3640, co to dla mnie Oznacza? 😂

Po porodzie

1. Nie wyjeżdżaj wózkiem bez czerwonej kokardki! Chroni przed urokami.

Mam, mam. Oczywiście Babcia przypięła👌😄

2. Nie ścinaj dziecku włosów nim mu roczek minie.

Było dla matki w ciąży, to i dla dziecka musi być! Powód ten sam, o mądrość się rozchodzi! Tak więc, wiesz choćby na oczy włos nachodzil, broń się przed nożyczkami!

3. Marzysz żeby dziecko szybko zaczęło chodzić, a tu nic z tego? A kapcie jego czasem na stół nie położyłaś?

Błąd! Myślałam, że to hałasem w domu groziło, tak przynajmniej u nas się mowilo😉

4. Nie przechodzi się nad dzieckiem, bo nie urośnie.

Yyy….naszego zdarzyło mi się przejść. Szczęście, że rośnie! Wszyscy wciąż podziwiają Jego wzrost 👌

5. Nie całuj śpiącego dziecka, bo Mu koszmar się przyśni!

Tutaj ciężko mi się odnieść. Spytam kiedy będzie już mówił 😀

6. Dziecko nie powinno przeglądać się w lustrze! Bo może się diabeł ukazać!

Kurka, a ja Go wciąż sadzam przed lustrem, a ten się śmieje. Yyy… To teraz dopiero zaczęłam się zastanawiać! 🤪

7. Podczas pierwszych urodzin pamiętaj o zorganizowaniu książki, różańca i kieliszka. Co wybierze dziecko, tym będzie się kiedyś zajmować.

Temat jeszcze przed nami. Oby kieliszka nie wybrał 😂

8. Jeśli twoje dziecko jako pierwsze słowo powie mama spodziewaj się, że drugie dziecko będzie dziewczynką, jeśli tata, to oczywiście chłopcem.

No, Filipku ocenimy kiedyś jakim byłeś prorokiem 😉

9. Twój Bobas wiecznie płacze i krzyczy? Prędko Go ochrzcij, a w aniołka Go zmienisz.

Nie potwierdzam!

10. Żeby dziecko nie było grube, zawsze musi odbić po jedzeniu.

Ciekawe czy u dorosłych tak działa? 🤣

No, to na tyle. Po tych kilku i tak mnie zatkało 🤣 ale, ale… Jeśli chcesz więcej pisz śmiało! Jeśli znasz jakieś inne, tym bardziej!

Pozdrawiam 😊

MB

Dodaj komentarz